فواید خوردن یخ

خوردن یخ

یکی از مسائلی که همیشه در فصول گرم با آن روبرو هستیم گرمای هوا در فصل تابستان و بهار است که باعث می شود تا به طرف نوشیدنی های خنک و همچنین مصرف یخ بریم و تا جایی که برخی مواقع یخ را به تنهایی بخوریم تا خنک شویم آیا خوردن یخ به تنهایی درست است آیا یخ خوردن بدن را خنک می کند. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات کسب کنید با شرکت سه یخ در این مقاله همراه باشید.

 

 فواید و مضرات خوردن یخ

 

خنک و هیدراته کردن بدن

بدن ما روزانه به حدود ۸ لیوان ۸ انسی ( هر لیوان ۸ انسی حدود ۲۳۶ میلی لیتر می باشد ) آب نیاز دارد، این میزان آب برای آن است که بدن بتوان به شکل مناسب فرایند های مختلف خود همچون انتقال مواد مغذی، کمک به دستگاه گوارش و از بین بردن و دفع مواد زاید را انجام دهد. هر چند بهترین راه برای هیدراته کردن و آبرسانی به بدن نوشیدن آب است، اما خوردن یخ نیز روش مفید و موثری برای این منظور است. خوردن یخ علاوه بر هیدارته کردن، سبب خنک شدن بدن نیز می گردد. به خصوص در روزهای گرم تابستان خوردن یخ خالی از فایده نیست. موردی دیگری که در خصوص خواص یخ و خوردن آن می توان به آن اشاره کرد، آن است که افراد پس از تمرینات ورزش با جویدن تکه ای یخ هم احساس خنکی می کنند و هم بخشی از آبی که بدن در طی تمرین از دست داده است جبران خواهد شد.

 

 

 یخ به عنوان تسکین دهنده

افرادی که دچار تهوع شده اند، جویدن یخ می تواند به آنها کمک کند. همچنین یکی از مراجع معتبر جهانی توصیه نموده است که برای رفع یا کاهش شدت تهوع و استفراغ ناشی از سرطان، افراد مبتلا، قالب های یخ طعم دار را جویده و بخورند. برای نمونه قالب های یخی که از فریز کردن آب سیب یا آب انگور کم شکر تهیه شده اند، مواد مغذی سالمی در خود داشته، می تواند سبب تسکین دل درد گردد. توصیه های دیگر عبارتند از مزمزه کردن و چشیدن مایعات به آرامی یا به وسیله نی و نیز اجتناب از خوردن غذاهای داغ.

 

برچسب مقاله : , , , ,